Близо 39 000 души са потърсили съвет на телефоните за Преброяване 2021
38 982 души са потърсили съвет от 400-те експерти, дежурни на телефоните в контактния център за първите девет дни от електронното преброяване. В първите дни на периода преобладават техническите въпроси, а след това тенденцията се обръща – хората задават повече въпроси по съдържанието на преброителната карта.
Към 13.00 ч. в сряда са се преброили около 840 хиляди души, разпределени в близо 370 хиляди домакинства.
Предлагаме отговори на 10-те най-чести запитвания в процеса на електронното преброяване.
1. Защо не получавам имейл за потвърждаване на регистрацията? – Проверете дали правилно сте изписали имейла. Обикновено се допускат грешки в разширението – например вместо „.com” се записва „.bg” или обратното. Друга причина за това че не получавате имейл, е вероятността пощенската кутия да не е била използвана дълго време – например 6 месеца. В тези случаи доставчикът ограничава входящите и изходящи имейли, докато потребителят не влезе и реактивира пощенската си кутия.
2. Трябва ли да въвеждам телефонен номер? – Полето за телефонния номер не е задължително.
3. Трябва ли всеки член на нашето домакинство да попълва отделна преброителна карта? – Не. С една регистрация се преброяват едно жилище и всички лица, които обичайно пребивават в него.
4. Мога ли да преброя моите родители електронно? – Да, но трябва да направите регистрацията с имейл, който не сте използвали преди това в портала и да посочите личните данни (ЕГН, имена и данни от валиден документ за самоличност като лична карта, задграничен паспорт или шофьорска книжка) на лицето, което трябва да преброите. Не правете регистрация с лични данни, които вече сте използвали за друга регистрация! Лицето, посочено в регистрацията, трябва да е част от преброителната карта.
5. Децата трябва ли да ги броим? – Да, всички деца са обект на преброяване, както и други родствени или неродствени лица, които обичайно живеят в жилището.
6. Мога ли да редактирам информацията, която съм попълнил? – Информацията може да се редактира във всеки един момент само ако не сте получили електронен код. Електронният код се получава веднага след попълването на данните за последното лице. Препоръчваме да проверите внимателно информацията за предходните раздели преди да приключите раздела за последното лице.
7. На кой адрес да се преброя? – Преброявате се на адреса, който обичайно обитавате в по-голямата част от годината, независимо дали имате регистрация на този адрес по постоянен, или настоящ адрес.
8. Имам повече от едно жилище. Трябва ли да ги преброявам? – Не. Преброяването не се интересува колко имота притежавате. Преброявате само жилището, в което обичайно живеете. Другите Ви жилища ще бъдат преброени или от наемателите им или от преброителите като необитавани, ако никой не живее в тях.
9. Защо не ми приема текста в полетатата със синя стрелка отдясно (падащи менюта)? – Във всички тези полета се пише само за да се появи списък, от който да изберете желания от Вас текст. Записаното от Вас в тези полета не се запазва. В случай че не намирате текста, който търсите, използвате полетата под тях, като запишете свободно текста.
10. Защо не мога да продължа напред след раздел „Адрес“? – Моля, проверете отново всички полета. В поле А2 се избира име на улица от списъка, след като започнете да пишете в него. Номер, подномер или вход не се записват в това поле.